Home Casa Bataie cu perne intre retailerii din segmentul home-deco. Iata cum arata piata...

Bataie cu perne intre retailerii din segmentul home-deco. Iata cum arata piata locala

241
0
SHARE

Anul acesta, romanii s-au aratat interesati mai mult de decoratiuni si accesorii decat de piesele de mobilier puse in vanzare de retaileri, dupa cum arata datele prezentate de doi jucatori importanti prezenti pe piata locala.

In online sau in offline, clientii din Romania au acordat o mai mare atentie accesoriilor si decoratiunilor interioare, iar vanzarile in crestere par intretinute de trendul existent in redecorarea locuintei prin artificii subtile.

Debut cu dreptul

Cehii de la Bonami au reusit sa vanda in Romania produse de 2,5 milioane Euro in primele 10 luni ale acestui an, dupa ce au abordat piata de la noi abia in toamna lui 2016.

“Lenjeriile de pat, covoarele, articolele pentru organizare, mobilierul și, nu in ultimul rand, corpurile de iluminat au atras atentia clientilor din Romania”, anunta Ana Maria Calin, PR in cadul companiei. Comenzile au fost impulsionate si de campaniile tip Black Friday, Bonami punand in scena doua asfel de evenimente, dupa ce prima sesiune de vanzari din noiembrie a generat 25% din veniturile obtinute in cursul intregii luni.

2018 vine si cu noi provocari pentru publicul din Romania, care va gasi in oferta de pe site marci si produse locale, iar timpul de livrare ar urma sa fie redus prin constituirea unor stocuri mai mari in depozite.

An performant pentru IKEA

Vanzarile realizate in Romania de catre nordicii de la IKEA au plasat sucursala pe locul 5 in topul reprezentantelor locale, cresterea inregistrata in perioada 01 septembrie 2016-31 august 2017 fiind de 14 procente, tradusa prin vanzari de 586.594.326 Lei, fără TVA, dupa cum precizeaza Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA SEE.

Cu un singur magazin fizic deschis in Romania, IKEA s-a bucurat de un flux de 3,3 milioane vizitatori in perioada mentionata, dar de o atentie deosebita s-a bucurat si site-ul companiei, accesat de 7.5 milioane vizitatori unici.

“3.323.181 de oameni au vizitat magazinul si numarul de produse IKEA care au ajuns in casele romanilor a crescut considerabil si anul acesta. Din cele 18,3 milioane de produse vandute, 23% au fost produse de mobilier si 77% decorațiuni si accesorii. Cea mai bine vanduta familie de mobilier a fost familia de sufragerii BESTÅ, cu 93.851 de bucati, in timp ce accesoriile care s-au vândut cel mai bune au fost farfuriile OFTAST, cu 903.353 de bucati. Tema anuala a catalogului i-a inspirat pe oameni sa isi renoveze bucatariile pentru un al doilea an consecutiv, iar interesul a fost crescut si de introducerea unei noi game de bucatarii accesibile, KNOXHULT. In total, 7.700 de bucatarii au fost cumparate in anul financiar FY17.

127.262 de comenzi online au ajuns in casele romanilor, cele mai multe din Bucuresti, Cluj, Timis, Iasi si Constanta. Serviciul de comenzi online a avut o crestere de 35,1% comparativ cu anul financiar 2016”, precizeaza reprezentantii IKEA Romania.

Ce-i drept vanzarile au fost intretinute si de serviciul IKEA Food, romanii aratand ca se dau in vant dupa bomboanele pick & mix (8,8 milioane de bucati vandute), chiftelutele suedeze (5,8 milioane) sau hot dog (2,9 milioane). De altfel, un alt calcul efectuat de companie arata ca pofticiosii clienti au ingurgitat 532 kilometri de hot-dog.

Pentru 2018, IKEA Romania pare sa se concentreze pe deschiderea unui nou magazin in Bucuresti, in zona Theodor Pallady, avizele pentru demararea constructiei fiind eliberate inca din luna octombrie.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here