Home Life Romanii au alocat mai multi bani pentru bunuri de larg consum –...

Romanii au alocat mai multi bani pentru bunuri de larg consum – analiza GfK

183
0
SHARE

Consumatorii din Romania nu au asaltat mai des magazinele, dar au avut grija ca, in 2017, sa puna mai multe bunuri de larg consum in cos, arata o analiza efectuata de GfK pe piata FMCG din tara noastra.

O crestere accelerata s-a inregistrat la categoria produse pentru intretinerea locuintei, dar si in segmentul alimentar se constata o diversificare a preferintelor la produsele lactate, cu  untul, branza poaspata si specialitatile din branza impunandu-se ca vedete, din punct de vedere al dinamicii vanzarilor in primele 9 luni ale acestui an.

Formate noi

Comertul modern domina in continuare piata de FMCG si se distanteaza din ce in ce mai mult de cel traditional. Formatele moderne au atins o cota de piata cumulata de peste 58%, cu doua puncte procentuale mai mult decat in primele 9 luni din 2016.

Hypermarketurile continua sa fie cel mai important canal pentru aceasta industrie, dar stagneaza din punctul de vedere al cotei de piata comparativ cu anul trecut, asa cum se intampla si cu supermarketurile.

In schimb, magazinele de proximitate raman vedetele comertului modern, castigand noi cumparatori ca urmare a ritmului de expansiune ridicat. Si magazinele de tip discount se dezvolta semnificativ – aproape trei sferturi dintre romani au cumparat cel putin o data bunuri de larg consum din acest format in primele 9 luni din 2017.

Gusturi rafinate

Din punct de vedere al importantei principalelor categorii de bunuri de larg consum, cea mai mare pondere o detin alimentele, atat cele proaspete (fructe, legume, carne, lactate etc.), cat și cele ambalate. In randul alimentelor proaspete, cea mai mare dinamica au avut-o lactatele, iar dintre acestea cel mai mult au crescut in valoare untul, branza proaspata si specialitatile din branza.

Dintre bauturi, cel mai bine au evoluat vinurile, sampania si spirtoasele. In zona de bunuri non-alimentare, produsele pentru ingrijirea locuintei au avut cea mai buna performanta, dar si cele pentru ingrijire personala s-au clasat bine, in special produsele pentru ingrijirea tenului. Totuși, impactul acestor categorii in dezvoltarea industriei FMCG ramane unul limitat, din cauza ponderii mici a acestora in cosul de cumparaturi.

Promotii fara lipici

In comparatie cu anul trecut, bunurile de folosinta curenta vandute la promotie au avut mai degraba o evolutie constanta. O importanta mare in randul promotiilor o detin in continuare categorii de ingrijire personala – precum produsele de ingrijire a fetei si a corpului -, produsele pentru ingrijirea casei si bauturile.

In ceea ce priveste ponderea marcilor private in consum, acestea se mentin la nivelul anului trecut. Magazinele de tip discount si cele de proximitate au vandut intr-o proporție mai mare decat alte tipuri de magazine produse sub eticheta marca privata.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here