Home Stiri Brexit de 2 lei. Cat a cheltuit Putin pe Facebook pentru divortul...

Brexit de 2 lei. Cat a cheltuit Putin pe Facebook pentru divortul UK-UE

450
0
SHARE

Facebook si Twitter fac obiectul uneii nvestigatii desfasurate de  Comisia Electorala a Marii Britanii pentru a verifica in ce mod companiile a incercat sa blocheze campania pro-Brexit a Rusiei, derulata in lunile dinaintea votului care a decis separarea Regatului Unit de blocul comunitar, iar concluziile preliminare arata o tactica diferita fata de asaltul online dat de rusi in campania prezidentiala din SUA.

Practic, Kremlinul nu a investit mai mult de un dolar in reclamele Facebook care sa influenteze tendinta separatista a electoratului britanic, arata o prezentare facuta de revista Quartz.

Trolii stransi de guvernul rus sub umbrela Internet Research Agency din Sankt Petersburg au achizitionat doar trei reclame in reteaua de socializare, la un pret de 0,97 USD, acestea fiind vazute de doar 200 de ori in cele doua luni dinaintea referendumului din 28 iunie 2016.

Suma este infima fata de sutele de mii de dolari alocate campaniei de influentare a votului electoratului american, o actiune care a avut un impact de sute de milioane de vizualizari.

In schimb, se pare ca, in cazul Brexit, rusii s-au concentrat mai mult pe Twitter, economisind si mai multi bani.

O cercetare eectuata de analistii Universitatii din Edinburgh arata ca Internet Research Agency, fabrica de troli a Kremlinului, a operat peste 400 de conturi false pe Twitter, postand peste 3.400 mesaje in favoarea separarii Marii Britanii de UE. Analiza nu spune si  ce impact au avut mesajele pro-Brexit difuzate de rusi.

Comisia Electorala din Regatul Unit a cerut ina lamuriri de la Twitter pentru a dezlega misterul unei poibile implicari a Rusiei in referendumul care a decis soarta tarii in UE.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here