Home Companii Depasiti de situatie. Inteligenta Artificiala e utila, talentele umane lipsesc! –...

Depasiti de situatie. Inteligenta Artificiala e utila, talentele umane lipsesc! – sondaj EY

643
0
SHARE

Inteligenta Artificiala continua sa ocupe o pozitie tot mai importanta in operatiunile de business, desi proesionistii seniori din zona IA se plang de lipsa talentelor.

Un sondaj Ernst&Young derulat in randul a 200 de respondenti responsabili de implementarea sistemelor IA in operatiunile de afaceri arata ca obstacolele din sector tin mai mult de lipsa abilitatii personalului uman in adoptarea cestor solutii.

56% dintre acestia reclama lipsa expertilor in domeniu, in vreme ce 41% sunt ingrijorati de efectul pe care diversitatea de gen o poate avea in asimilarea unor prejudecati in procesul de invatare al masinilor.

Carmen Adamescu, Partener EY Romania, spune: “In acest an, pe masura ce au elaborat strategii de integrare a inteligentei artificiale in operatiunile curente, companiile s-au confruntat cu lipsa expertilor matematicienisși statisticieni care știu sa creeze seturile de reguli si algoritmi care trebuie implementate in tehnologiile IA. Acest fapt demonstreaza clar ca o abordare IA de succes nu se refera doar la tehnologie, ci mai ales la oameni inteligenti. Privind inspre 2018, organizatiile ar trebui sa aiba ca prioritate atragerea si cultivarea de talente – atat prin recrutarea de persoane cu o pregatire adecvata, cat si prin investitii in programe de instruire si cultivare de talente.”

Tendinta de adoptare a IA continua

Conform sondajulului, firmele sunt in etapa in care depasesc deja rezistenta interna fata de adoptarea acestei tehnologii. In prezent, 33% dintre respondenti au menționat pozitia  stakeholderilor ca pe o bariera in calea implementarii IA. Schimbarea pozitiva a acestui sentiment sugereaza ca stakeholderii incep sa recunoasca tot mai mult potentialul inteligentei artificiale.

De asemenea, rezultatele arata ca, desi companiile au progresat in procesul de integrare a IA,  acestea se afla in etape diferite de implementare. In timp ce 17% sunt de-abia in faza de evaluare a optiunilor privind zonele de implementare a IA si 26% sunt in etapa proiectelor pilot, 67% dispun de o persoana dedicata care gestioneaza actiunile necesare adoptării IA in interiorul organizatiei. Per ansamblu, 62% dintre angajati au un sentiment pozitiv fata de integrarea inteligentei artificiale.

“Organizatiile au parcurs mult din itinerariul IA si ne asteptam ca ritmul de adoptie sa se accelereze in 2018. Obiectivul aspirational al inteligentei artificiale este de a introduce inteligenta in masini, care se bazeaza pe un volum mare de date si informatii care trebuie prelucrate. In Romania, mai apare o provocare datorita lipsei de organizare si de management al datelor.

In plus, liderii ar trebui sa identifice o nevoie clara cu care se confrunta si apoi sa analizeze daca tehnologia ar putea sa rezolve  problema respectiva. Acest lucru se poate realiza doar cu sprijinul specialistilor, care pot identifica oportunitatile si beneficiile folosirii inteligentei artificiale in afacerile lor”, conchide Carmen Adamescu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here