Home Companii Dispare un brand autohton? O companie low-cost canta prohodul pentru Tarom

Dispare un brand autohton? O companie low-cost canta prohodul pentru Tarom

1406
0
SHARE

Din perspectiva conducerii executive a Wizz Air, situatia dezastruoasa de la Tarom, compania aeriana detinuta de statul roman, mai are doar putin pana la a pecetlui definitiv soarta transportatorului aerian.

Intr-o declaratie prezentata de Aeronews, CEO-ul filialei din Romania a Wizz Air, Jozsef Varadi, recunoaste ca operatorul low-cost asteapta de aproape 5 ani o prabusire tumultoasa a companiei Tarom.

“TAROM va disparea de pe piata, este doar o chestiune de timp! Daca acest lucru se intampla, avem un plan foarte clar. Il avem de 5 ani. Load factor-ul Wizz Air spre Dubai din OTP si CLJ este de peste 90%, suntem multumiti de cum merg rutele. Nu ne deranjeaza ca Flydubai zboara de doua ori / zi la OTP. Va fi lansata si ruta Sibiu – Tel Aviv, insa nu pot preciza cand. Va pot spune insa ca suntem foarte multumiti de cum merg lucrurile pentru Wizz in Israel.”, a explicat directorul Wizzair Romania.

Varadi a recunoscut ca amanarea aducerii avionului nr. 2 la Aeroportul Iasi este din cauza ca au nevoie de capacitate marita la Luton, unde compania a preluat slot-urile Monarch, si la Viena. In acelasi timp, directorul Wizz Air Romania a negat cu vehementa o eventuala preluare aoperatiunile de feeder pentru Austrian Airlines.

“Wizz Air nu va deveni niciodata feeder pentru Austrian Airlines si nici nu ne gandim momentan la zboruri peste Atlantic”, a precizat Jozsef Varadi.

Un raport al Corpului de Control al Premierului, realizat in urma controlului efectuat in luna august la Tarom, arata ca operatorul aerian s-a transformat intr-o gaura neagra la bugetul statului, pierderile fiind de zeci de milioane de euro.

De altfel, furtul este o activitate constanta a angajatilor companiei, din inventar disparand piese si echipamente vitale intretinerii aeronavelor in valoare de 7,34 mioane euro, ca si mancarea destinata pasagerilor.

Inspectorii au constat disparitia a nu mai putin de 330 de componente vitale functionarii aeronavelor, de la motoare auxiliare la calculatoare de navigatie si calculatoare de presurizare a cabinei, conform ziare.com. Acest lucru a dus la cresterea costurilor de mentenanta cu 40% peste orice alta companie aeriana din Europa, in contextul in care Tarom dispune de propria Divizie Tehnica.

Raportul Corpului de control a fost trimis Directiei Nationale Anticoruptie.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here