Home Idei Bizze Bikes, o marca nascuta din necesitate: Aveam nevoie de o bicicleta,...

Bizze Bikes, o marca nascuta din necesitate: Aveam nevoie de o bicicleta, asa ca am creat-o!

1895
0
SHARE

“Nevoia te invata!”, iar zicala populara se dovedeste a fi valabila si in prezent, daca este sa ne uitam la  ideea unor tineri romani de a da nastere unui brand autohton de biciclete electrice.

“Aveam nevoie de o bicicleta electrica pentru a tracta cart-urile de street-food produse de noi”, explica simplu Ovidiu Alexandru Teofanescu, Business Managerul din spatele brandului Bizze Bikes.

Afacerea a fost pusa pe roti in apropiere de Roman, chiar daca miezul ideii s-a format in urma unei vizite in China. Pe de alta parte, electricele sunt un fel de Lamborghini al biclelor, din punct de vedere al pretului, asa ca nu-i de mirare ca 30% din productia limitata Bizze Bikes pleaca peste hotare.

Dar bicla electrica aparuta dintr-o nevoie are sanse sa isi gaseasca adeptii ei in tara noastra, dupa cum explica Alexandru Teofanescu, intr-un interviu acordat pentru Local Branding.

Cum si cand s-a nascut initiativa Bizze Bikes, cate persoane si-au pus imaginatia la contributie pentru a da nastere acestei afaceri si care este componenta echipei in acest moment? Care au fost sursele de finantare accesate pentru a trece la productia de serie a modelelor de biciclete electrice Bizze Bikes?

Bizze Bikes este un brand derivat din bradul principal BizzOnWheels, ce a luat fiinta in anul 2011 si care produce echipamente si solutii mobile pentru afaceri.

Bizze Bikes a fost lansat in anul 2017, pentru a completa gama de solutii de business adresate pietelor externe. Aveam nevoie de o bicicleta electrica pentru a tracta cart-urile de street-food produse de noi si, in urma unei vizite in China, am constatat ca putem construi biciclete electrice cu aceeasi infrastructura tehnologica cu care construiam deja remorcile de bicicleta sub brandul BizzOnWheels. Asa a luat nastere Bizze Bikes.

In ceea ce priveste sursele de finantare pentru Bizze Bikes, acestea provin 100% din profiturile BizzOnWheels inregistrate in ultimii 5 ani. In prezent, producem o serie limitata de biciclete electrice, aproximativ 150 de bucati pe an, astfel ca nu a fost nevoie de o sursa de finantare externa.

Echipa care se ocupa de dezvoltarea brandului BizzeBikes este formata din 14 persoane, 9 implicate in procesul de productie si 5 in departamentul de administratie.

Cum se contureaza piata locala pe acest segment, dupa lansarea oficiala a bicicletelor electrice Bizze din luna septembrie, si care sunt asteptarile dumneavostra pentru anul in curs?

In Romania anului 2017, interesul pentru biciclete electrice a fost unul destul de scazut. Focusul importatorilor si al producatorilor il reprezinta bicicleta “fara motor”, mult mai ieftina si mai usor de vandut.

Putem vorbi despre o crestere a pietei abia in momentul in fiecare brand ce activeaza in Romania va promova bicicletele electrice. Credem totusi ca vom avea un avantaj competitiv in perioada urmatoare, dat fiind ca dezvoltam constant produse si le aducem in atentia publicului in mediul online, dar si offline (la targuri si expozitii). 

In contextul in care voucherele oferite de Primaria Municipiului Bucuresti par sa satisfaca mai mult consumatorii din segmentul bicicletelor clasice, ce sanse sunt ca astfel de programe sa impulsioneze vanzarea de modele electrice in marile orase?

Voucherul de 500 lei din partea primariei este aproape insignifiant pentru o bicicleta electrica, deoarece costul acesteia din urma porneste de la suma de aproximativ 4500 lei si poate ajunge la 25.000 lei. Daca, insa, programul Rabla se extinde si la achizitia de biciclete si scutere electrice, prin intermediul unor vouchere de 5000-6000 lei, acesta ar impulsiona cu adevarat piata de biciclete electrice. Atunci vor aparea si primele efecte asupra traficului din marile orase.

Care sunt localitatile de unde ati primit cele mai multe comenzi pentru modelele de biciclete Bizze? Ce retele de distributie online si offline folositi? Aveti in intentie accesarea unor piete externe?

Localitatile principale sunt marile orase si centre universitare: Bucuresti, Iasi, Cluj, Brasov, Constanta, dar cu preponderenta Bucuresti. Avem parteneri si resellers atat online, cat si offline, in Romania, dar si in strainatate. Piata externa reprezinta aproximativ 30% din cifra de afaceri.

Ne vom focusa in viitorul apropiat pe cresterea vanzarilor in strainatate, unde piata bicicletelor electrice este foarte dezvoltata, are deja un istoric de minim 5 ani in spate. Bicicleta electrica este privita ca un vehicul ideal pentru transportul urban, una din cele mai bune alternative la autoturism.

La ce furnizori de piese si subansamble ati apelat (interni sau externi)? Care sunt cele mai mari greutati in asigurarea unui flux constant de aprovizionare?

Deoarece productia subansamblelor de bicicleta, cat si a bicicletelor de orice tip, se face in proportie de 99% in China si Taiwan, aceste tari raman singura sursa de piese componente pentru orice producator din lume.

Din acest motiv, principala problema pentru fluxul de aprovizionare este timpul de livrare al pieselor, care uneori depaseste 120 zile.

Cu ce fac naveta intre casa si birou membrii echipei Bizze si care sunt cele mai mari probleme de care se lovesc din acest punct de vedere?

Spatiul nostru de productie se afla in mediul rural, la 7km de localitatea Roman, asftel ca personalul care locuieste in aceeasi localitate vine la serviciu cu bicicleta, iar cei din afara localitatii vin cu masina.

Eu am tot timpul in portbagaj o bicicleta electrica pliabila, astfel ca o folosesc destul de des pentru deplasarile urbane si, in special, in vacanta.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here