Home Cariere Brandul personal spune tot: Femeile se axeaza pe latura sociala, barbatii sunt...

Brandul personal spune tot: Femeile se axeaza pe latura sociala, barbatii sunt mai pragmatici

482
0
SHARE

Imaginea personala a liderilor din mediul de faceri local difera extrem de mult in functie sexul persoanei la care ne referim. Valoria, compania care a realizat singura cercetare cu relevanta statistica din Romania despre brandul personal, pune punctul pe “i” si arata care sunt diferentele majore dintre femeile de afaceri si barbatii din mediul de business local.

“Brandul personal contine setul de caracteristici care evidentiaza fiecare persoana si comunicarea acesteia. Insa optiunile care definesc in mod specific brandul fiecaruia sunt rezultatul alegerii dictate de varsta, educatie si gen”, explica Elena Badea, managing partner Valoria.

Buget pentru imagine personala

Barbatii se dovedesc ceva mai grijulii cand vine vorba de imaginea care ii reprezinta in fata partenerilor si a colaboratorilor din mediul de afaceri. 45% dintre barbati au un astfel de buget, in vreme ce procentul femeilor care acorda atentie acestor detalii este de doar 38%. In acelasi timp, mai multe femei (46%) decat barbati (41%) nu au un buget alocat pentru activitati relevante pentru construirea brandului personal.

Identificarea temelor relevante pentru dezvoltarea brandului personal este facilitata de existenta unui proces mai mult in cazul barbatilor (25%) decat in cazul femeilor (15%). Dar tot mai multe femei lucreaza la setarea unui proces in acest sens (37%) fata de numarul barbatilor (34%).
In afara domeniului profesiei, domeniile majore alese pentru comunicarea brandului personal pentru femei sunt educatia (55%) si domeniul social (52%), in timp ce pentru barbati sunt antreprenoriatul (59%) si mediul social (51%).

Comunicare online

Componenta social media joaca un rol extrem de important in construirea unei imagini publice pentru liderii de astazi, dar, in functie de gen, fiecare tabara pare sa agreeze diverse canale pe care sa isi evidentieze atuurile. Astfel, studiul Valoria arata ca primele 3 canale pe care le folosesc femeile pentru comunicarea publica a brandului personal sunt la egalitate Facebook si LinkedIn (59%) si evenimentele la care participa ca vorbitor (34%), in timp ce canalele folosite de barbatii sunt mai diferentiate: LinkedIn (65%), Facebook (49%) si evenimentele care participa ca vorbitor (47%).

In ce priveste optiunile cele mai potrivite pentru a-si defini brandul personal femeile privilegiaza comunicarea valorilor proprii (59%) si ulterior comunicarea experientei de afaceri si a competentelor relevante (54%), in timp ce barbatii pun pe primul plan comunicarea experientei de afaceri si a competentelor relevante (62%) si abia apoi construirea unei imagini publice (49%).

Principalul indicator de performanta in functie de care isi masoara progresul in construirea brandului personal este numarul de contacte de business noi pe care le au atat femeiile (60%) cat si barbatii (66%). Acesta este urmat de numarul de evenimente la care participa intr-o luna (29%) in cazul femeilor si de numarul de contacte pe LinkedIn (35%) in cazul barbatilor, evidentiind astfel natura sociala a femeilor si cea pragmatica a barbatilor.

O mana de ajutor nu strica

Colaborarea cu un consultant specializat in personal branding este agreata de 55% dintre femei si 39% dintre barbati, iar cea cu un executive/life coach este de interes pentru 40% dintre femei si numai 27% dintre barbati.
“Asadar barbatii par sa fie mai puternic orientati spre construirea brandului personal si exista mai multe diferente de abordare In functie de gen, dar lucrul cel mai semnificativ relevant de cercetarea Valoria este constientizarea de ambele genuri a importantei construirii brandului personal”, concluzioneaza Elena Badea.

Diferentiator la angajare sau promisiune de valoare, brandul personal este managementul perceptiei celorlalti despre tine, dupa ce ai comunicat cine esti. Dincolo de plus-valoarea pe care o aduce la angajabilitate, brandul personal influenteaza relatiile cu ceilalti pe termen lung si faciliteaza aderenta la valorile pe care le sustinem prin opiniile si proiectele noastre.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here