Home Companii Consumul a dat roade: Flanco raporteaza cel mai bun an din istoria...

Consumul a dat roade: Flanco raporteaza cel mai bun an din istoria companiei

511
0
SHARE

Flanco Retail, brandul romanesc prezent pe piata inca din 1994, a avut un an 2017 perfect, compania raportand cele mai mari vanzari din istoria sa, ajungand la 983 de milioane de lei, o crestere de 7% fata de anul precedent.

La finalul lui 2017, Flanco Retail detinea o retea de 125 de magazine, dintre care 17 magazine nou deschise, 8 magazine reamenajate si 6 magazine relocate. In acelasi timp, retailerul a inchis anul trecut un numar de 10 magazine, care, in contextul expansiunii vanzarilor online, nu si-au mai dovedit rentabilitatea.

Tinta: orasele medii

“2017 a fost anul de varf al retail-ului din Romania, cu o crestere puternica a consumului pe numeroase segmente. Dincolo de vanzarile istorice, anul trecut a insemnat pentru Flanco si unul de reasezare si balansare a prezentei noastre in tara, pe criterii de eficienta – am deschis magazine noi (ne-am extins prezenta in alte 13 orase), am relocat alte magazine, am inchis puncte de lucru cu performante slabe, in special din incinta catorva mari centre comerciale”, spune Dragos Sirbu, CEO Flanco Retail.

Flanco se concentreaza, in continuare, pe prezenta in orasele medii, drept urmare, in acest an, alte 6 magazine din mall-uri au fost inchise. In perioada ianuarie 2017-februarie 2018 compania a finalizat astfel un plan de incetare a operarii unui numar de 16 magazine.

Accent pe online

Cea mai spectaculoasa crestere a vanzarilor a fost inregistrata la comenzile date direct de pe mobil, care au crescut odata cu cererile de creditare online.

“Cum era de asteptat, online-ul ocupa o pondere tot mai mare in vanzarile noastre. Dar cresterea cea mai spectaculoasa am vazut-o la comenzile si tranzactiile de pe mobil, de peste 91%, precum si la creditarea online, de peste 270%”, a precizat Sirbu.

Investitiile au totalizat 8 milioane de lei anul trecut, compania directionand cea mai mare parte, aproximativ 60%, deschiderii, relocarii sau reamenajarii spatiilor sale. Un alt procent semnificativ din investitii – 20% – s-a dus catre dezvoltarea platformei online si mobile, cu un accent deosebit pe evidentierea ofertelor plasate in Marketplace. In 2017, Flanco si-a imbunatatit si calitatea serviciilor de curierat, implementand o platforma pentru urmarirea eficienta a livrarilor la domiciliu. Astfel, 9 din 10 clienti care au ales serviciul de livrare la domiciliu au primit coletul in mai putin de 48h. Aplicatia ofera un proces simplu de definire si gestionare a transporturilor, impreuna cu o configuratie intuitiva pentru comenzi si standardizarea ciclului de viata al comenzii, indiferent de tipul acesteia (catre client, retur sau reparatii).

Extinderea continua

Pentru 2018, compania urmareste sa mentina ritmul de crestere de 5-7% si sa ajunga la vanzari de peste 1 miliard de lei. De asemenea, Flanco si-a propus un nivel ridicat al investitiilor si pentru acest an, de peste 8 milioane de lei. ”In 2018 vom investi o suma semnificativa in deschiderea a 15 noi magazine, majoritatea de tip box, in parcuri comerciale, si in reamenajarea celor mai importante magazine ale retelei, pastrand focusul in mediul online, in special pe mobile dar si pe integrarea tehnologiei in procesul de dezvoltare a calitatii fortei si actului de vanzare”, a adaugat CEO-ul Flanco Retail.

In contextul in care angajatorii fac eforturi sa gaseasca cele mai bune solutii de retentie si motivare a angajatilor, o parte importanta a investitiilor Flanco – de 20%, a mers anul trecut catre pregatirea angajatilor. Compania a continuat un program inceput in 2016 cu managerii sai, derulat apoi cu managerii care coordoneaza directorii magazinelor si ulterior cu primii 30 de directori de magazin, privind dezvoltarea unor instrumente de management al timpului prin stabilirea si urmarirea obiectivelor, controlul prioritatilor, comunicare, imputernicirea echipei sau cresterea productivitatii personale. Flanco a implementat si un mod de monitorizare in timp real a indicatorilor de performanta atinsi de forta de vanzare, precum si o platforma de e-learning, dezvoltand traininguri interne cu un continut adaptat pentru aceasta platforma, in special pentru a creste calitatea consultantei oferite in magazine. Toate aceste investitii s-au reflectat si in retentia de personal, care a cunoscut o imbunatatire semnificativa in 2017.

Pentru al doilea an consecutiv, compania a finantat programul Noua Ne Pasa, care urmareste combaterea abandonului scolar prin deschiderea de centre de tip afterschool pentru copiii defavorizati din mediul rural. Astfel, programul s-a extins anul trecut de la 6 la 15 scoli, respectiv de la 150 de copii la 600 copii din toata tara.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here