Home Companii 85% dintre europeni nu au habar de drepturile lor ca pasageri ai...

85% dintre europeni nu au habar de drepturile lor ca pasageri ai companiilor aeriene. Tu stii cum sa procedezi?

1484
0
SHARE

Cel mai recent studiu realizat la nivelul Uniunii Europene atrata ca 85% dinte cetatenii blocului comunitar nu isi cunosc drepturile de pasageri ai companiilor aeriene.
Asta, intr-un comtext in care intarzierile sau anularea unor curse sunt evenimente frecvente evidentiate in jurnalele de stiri sau traite de multi dintre noi pe te miri ce aeroporturi si in circumstante diverse.

Companiile raman cu 5 miliarde euro anual

AirHelp, lider mondial in obtinerea de compensatii pentru pasagerii companiilor aeriene,dezvaluie, in urma unui studiu incheiat recent, ca 85% dintre cetatenii Uniunii Europeane nu isi cunosc drepturile ca pasageri. Prin urmare, acestia pierd peste 5 miliarde de euro in fiecare an, pentru ca nu cer despabugiri pentru zborurile intarziate, anulate sau suprarezervate.

Realizat in februarie 2018, pe un esantion de peste 7.000 de pasageri cu varsta de peste 18 ani, din Uniunea Europeana, studiul AirHelp este una dintre cele mai complexe analize despre cunoasterea drepturilor pasagerilor. De la infiintare pana acum, AirHelp a ajutat 5 milioane de pasageri sa primeasca despagubiri in valoare de 300 de milioane de euro.

13 milioane de calatori afectati

Totodata, potrivit acestui studiu, 53% dintre pasagerii care au probleme cu zborurile lor considera ca au dreptul sa primeasca o compensatie de pana la 600 euro, iar 44% dintre pasagerii afectati de zborurile intarziate sau anulate nu depun o plangere.In acelasi timp, 66% dintre pasagerii afectati de intarzierea, anulare sau suprarezervarea unui zbor sustin ca transportatorii aerieni nu ii informeaza despre drepturile lor.

Henrik Zillmer, CEO AirHelp:“Legislatia UE 261 care protejeaza drepturile calatorilor este foarte valoroasa. Cu toate acestea, pasagerii inca se simt neputinciosi in relatia cu companiile aeriene si multi dintre acestia pierd compensatiile la care au dreptul, pentru canu depun cerere. In fiecare an, aproape 13 milioane de pasageri lasa peste 5 miliarde de euro in mainile companiilor aeriene, care le datoreaza despagubiri dupa intreruperile neplacute ale zborurilor. Suntem foarte incantati sa facem publice rezultatele acestui studiu despre pasageri, factori de decizie politica si companii aeriene, care, pentru prima data, arata dovada incontestabila a nevoii reale de a creste gradul de constientizare si de a intelege drepturile pasagerilor. Acesta este si motivul pentru care am creat AirHelp in urma cu cinci ani si vom continua sa lucram fara incetare pentru a ajuta calatorii sa obtina despagubirile la care au dreptul si pentru a-i sprijini pe parcursul intreruperilor de zbor”.

Mai mult, in ciuda legii EC 261, existente de 14 ani, care reglementeaza dreptul pasagerilor la despagubiri, acestia nu aplica pentru compensatii din urmatoarele motive: nu stiu ca au acest drept (42%), nu cred ca sunt eligibili pentru despagubire (36%) si nu stiu cum sa depuna o reclamatie (24%).

Zeci de mii de romani afectati

In ciuda faptului ca UE are una dintre cele mai mai protectioniste legislatii in domeniu, pasagerii se simt neputinciosi in fata bataliilor pe care le au de dus in fata companiilor aeriene, iar principala cauza este si lipsa de informare, dupa cum admite unul dintre oficialii europeni.

“Perturbarile recente ale zborurilor au indicat faptul ca pasagerii companiilor aeriene nu isi cunosc drepturile. Exista atat de putina cunoastere in UE privind drepturile pasagerilor, desi UE a stabilit una dintre cele mai protectioniste legislatii in domeniu. Asta se intampla in special in contextul neincrederii in institutiile noastre si in proiectul european in ansamblul sau. Urgent trebuie sa abordam aceasta problema si sa regandim modul in care comunicam despre legislatia UE care are un impact direct si pozitiv asupra cetatenilor”, spune Pavel Telička, Vicepresedinte al Parlamentului European si membru al Comitetului pentru Transporturi.

Anul trecut, nu mai putin de 42.000 de romani au fost afectati de intarzierea zborurilor, anularea unor curse sau de suprarezervarea locurilor in aeronave. Conform studiului AirHelp, daca ar solicitat despagubirile meritate, valoarea daunelor pe care ar trebui sa le plateasca companiile de transport aerian ar depasi 12 milioane euro.

Stefan Radu, country manager AirHelp Romania: “Nivelul compensatiilor pentru zboruri intarziate sau anulate este inca la inceput in Romania. De aceea, noi, la AirHelp, ne-am luat angajamentul sa participam la educarea si cresterea pietei prin promovarea drepturilor pasagerilor romani. De asemenea, pentru a veni in ajutorul pasagerilor afectati, am creat aplicatia gratuita AirHelp in care pot verifica in doar cateva minute eligibilitatea pentru despagubiri. Pasagerii trebuie doar sa trimita detaliile cazului lor, iar de partea grea – procesarea cererii si obtinerea compensatiei – ne ocupam noi. Drepturile pasagerilor primeaza intotdeauna”.

Pentru zborurile intarziate sau anulate si in cazuri de refuz la imbarcare, pasagerii au dreptul la o compensatie financiara de pana la 600 de euro de persoana in anumite circumstante. Conditiile pentru aceasta prevad ca aeroportul de plecare sa se afle in interiorul UE sau ca transportatorul aerian sa aiba sediul in UE si sa debarce in UE. In plus, motivul intarzierii zborului trebuie tina de compania aeriana. Compensatia poate fi solicitata in termen de trei ani de la zborul intarziat, anulat sau suprarezervat.

In situatiile considerate “circumstante extraordinare”, cum ar fi greve neautorizate, furtuni sau situatii de urgenta medicale, companiile aeriene sunt scutite de obligatia de compensare a pasagerilor. Cu alte cuvinte, “circumstantele extraordinare” nu se califica pentru compensarea zborului.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here