Home Societate Bucurestiul se intoarce in timp. Transportul public a cazut la nivelul anului...

Bucurestiul se intoarce in timp. Transportul public a cazut la nivelul anului 2007

776
0
SHARE

Concluziile dezbaterilor ce au avut loc in cadrul evenimentului ”Bucuresti. Blocat in trafic” organizat de USR Bucuresti se arata dezastruoase atat pentru locuitori, cat si pentru actuala administratie din fruntea Primariei Capitalei.

Bucurestiul are nevoie de dublarea investitiilor in transport pentru a evita un colaps iminent al transportului public. Aproape 460 din cele 475 de tramvaie din Bucuresti si-au depasit sau isi vor depasi in urmatorii doi ani durata de exploatare. De asemenea, doua treimi din liniile de tramvai au nevoie urgenta de reabilitare. Nici in privinta autobuzelor lucrurile nu stau mai bine. Din cele 1000 de autobuze achizitionate in 2007, doar 60% mai sunt functionale, restul fiind oricum aproape de capatul duratei recomandate de utilizare. Chiar si cu cele 400 de autobuze care vor fi achizitionate, Bucurestiul abia va reusi sa revina la nivelul din 2007 in privinta parcului auto al RATB.

Dezbaterea publica a adus in prim plan partiucipanti precum Marian Ivan, presedinte al Organizatiei pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR), Stefan Roseanu, Director General al Asociatiei pentru Mobilitate Metropolitana (AMM), Catalin Drula, deputat USR, Comisia pentru transporturi si infrastructura, Bogdan Stroe, consilier municipal USR, comisia de transport CGMB, Roxana Wring, presedinte USR Bucuresti, consilier CGMB, ca si alti reprezentanti ai grupurilor de initiativă civica si bucuresteni interesati de subiect.

”Mandatul Gabrielei Firea la primarie este, din pacate, cel mai lung talk-show din istoria administratiei publice”, a declarat Roxana Wring. Aceasta a adaugat ca ”de doi ani, primarul Capitalei, vorbeste dar nu face. A vorbit despre revolutia in trafic, nu a facut nimic. A vorbit despre inzestrarea RATB, nu a facut nimic. A vorbit despre benzi unice, tramvaie suspendate, taxe de acces in centru si va asigur ca nu va face nimic. Asta pentru ca Gabriela Firea nu stie administratie. Se pricepe de minune la imagine, dar nu intelege cum functioneaza un oras. Tocmai din acest motiv este nevoie de oameni care sa cunoasca problemele si sa vina cu solutii realiste. USR asta isi propune. Sa dezbata si sa propuna bucurestenilor solutii. Nu imagine, nu vorbe, nu talk-show, ci pur si simplu masuri concrete si realiste.”

Variamtele identificate de vorbitori s-au concretizat intr-un plan de reabilitare a sistemului de transport din Capitala, impartit pe 10 puncte, care ar putea fi aplicat intr-un orizant de timp de maxim 10 ani.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here