Home Companii Octavian Jomir: “Este inca loc de performanta in afiliere. Nisele bune sunt...

Octavian Jomir: “Este inca loc de performanta in afiliere. Nisele bune sunt pe Carti, Fashion, Beauty si Kids”

894
0
SHARE

Dupa un moment de varf in cariera de afiliat, reprezentat de generarea a peste 1 milion de vanzari in online, Octavian Jomir da sperante celor care vor sa inceapa un business in domeniu.
Piata de afiliere este mult mai matura acum decat era in 2011, dar exista nise care pot genera vanzari excelente pentru un afiliat, sustine Jomir intr-un interviu pentru Local Branding. Iata si pe ce ar trebui sa se axeze noii veniti in sistemul de afiliere din comertul online din Romania.

  1. Cum se prezenta piata affiliate in momentul in care v-ati lansat in afaceri si care sunt caracteristicile acesteia acum?

Cand am inceput sa activez in afiliere, in 2011,atat piata de e-commerce, cat si cea de afiliere erau in plina dezvoltare. In acest moment cred ca s-a ajuns la o maturitate, oamenii care activeaza in domeniu sunt mult mai bine pregatiti, cunosc si stapanesc mult mai bine fenomenul.

Spre exemplu, in noiembrie 2012 singura retea de afiliere la acea vreme, 2Parale (actuala 2Performant) raporta urmatoarele cifre realizate de la infiintare (din 2008): 3.000.000 lei comisioane si 14.000 de afiliati inregistrati in retea si putin peste 200 de programe de afiliere.

In acest moment avem 2 retele de afiliere (2Performant si Profitshare) si, daca ne uitam la ce raporteazadoar 2Performant, avem: aproape 59.000 de afiliati, 557 programe de afiliere si comisioane de 7,56 milioane de EUR. Practic, in intervalul 2008-2012 afiliatii 2Performant au incasat comisioane de aproximativ 170.000 EUR anual. In intervalul 2013-2017 afiliatii 2Performant au incasat anual comisioane in valoare medie de aprox. 1,5 milioane de EUR.

 

  1. Ce sanse ar avea un antreprenor incepator sa se lanseze intr-un business afiliate in acest moment si sa si performeze?

Piata de afiliere este in acest moment mult mai bine dezvoltata, exista mult mai multe magazine online care au inteles importanta afilierii si sunt dispuse sa plateasca pentru vanzari. Totodata, rata de conversie a crescut in online, sunt din ce in ce mai multi cumparatori, oferte din ce in ce mai diverse, intreaga piata de e-commerce este in crestere. Prin urmare, cred ca sansele de reusita ale unui business in afiliere sunt mult mai mari acum decat erau in 2011.

 

  1. Care este cel mai puternic segment din piata affiliate in acest moment: travel/turism, beauty/fashion sau altul?

Daca privim lucrurile din punct de vedere profitabilitate, cred ca cele mai performante nise sunt Cartile, Fashion, Beauty si Kids.

 

  1. La nivel global exista o lupta continua dusa impotriva produselor falsificate puse in vanzare in mediul online. De cate ori v-ati lovit de aceasta problema si cum evita Esteto.ro aceste capcane si cum poate evita un site affiliate astfel de situatii?

De la bun inceput am acordat o atentie sporita si o foarte mare importanta surselor de aprovizionare. Esteto.ro colaboreaza doar cu furnizori autorizati si verificati in prealabil, toate achizitiile sunt insotite de declaratii de conformitate si originalitate ale produselor. Mai mult, colaboram doar cu furnizori UE, in asa fel incat sa putem avea un mai bun control asupra calitatii si trasabilitatii produselor comercializate (trasabilitatea produselor cosmetice profesionale introduse pe piata europeana poate fi verificata prin intermediul lotului, existand o baza de date publica unde acestea pot fi verificate). In cei 5 ani de cand activam pe piata, nu am avut probleme legate de originalitatea produselor. Toate comenziIe noastre sunt livrate clientilor insotite de factura si declaratie de conformitate.

In ce priveste afilierea, din punctul meu de vedere afiliatii nu pot avea un control asupra calitatii sau originalitatii produselor comercializate de magazinele online, prin urmare cred ca trebuie sa mearga pe incredere (data de reputatia brandului etc.), responsabilitatea si controlul in acest caz fiind100% in curtea magazinelor online.

 

  1. GDPR reprezinta o sperietoare pentru multe companii. Care este strategia Esteto.ro referitoare la conformarea la noile regului de protectie a datelor, cum vedeti implicarea institutiilor de reglementare din Romania (ANCOM) in sustinerea mediului de afaceri si ce businessuri credeti ca vor fi afectate puternic de acest regulament european?

Cred ca GDPR este o sperietoare din cauza fricii de necunoscut. Chiar daca in ultima vreme au aparut destul de multe conferinte, evenimente, prezentari si informatii legate de GDPR, pentru foarte multe cazuri particulare informatiile sunt inca destul de vagi siincomplete in ceea ce priveste masurile pe care un business trebuie sa le ia pentru a fi conform noilor reguli. Mai ales daca vorbim despre mediul antreprenorial de la noi, aici presiunea resimtita e mai mare pentru a te informa si a fi conform cu noile reglementari, versus marile companii, care au acces la cunostinte si directii venite din afara.

In ce priveste implicarea institutiilor de reglementare, e dificil sa ma lansez in astfel de speculatii, dar cred ca pe masura ce trece timpul, lucrurile vor deveni din ce in ce mai clare. In orice caz, businessurile curate vor ramane curate si dupa luna mai – pana la urma, GDPR, in sine, porneste de la niste principii de bun simt: sa nu facem spam, sa informam utilizatorii ce se intampla cu datele lor etc., ceea ce ar trebui sa respectam oricum, doar ca de data asta trebuie sa spunem aceste lucruri cat mai explicit.

Pe masura ce lucrurile se asaza,evident ca vom lua si noi toate masurile necesare astfel incat sa fim conformi regulilor GDPR la data in care acestea intra in vigoare.

 

  1. De la lansarea propriului business si pana in prezent ati apelat si la o operatiune de rebranding a afacerii. Care au fost motivele care au stat la baza luarii acestei decizii, cat a costat operatiunea si cat de curand credeti ca veti fi nevoit sa o repetati?

Am apelat la rebranding, deoarece ne doream sa extindem afacerea si pe alte nise, “allbeauty” fiind un nume destul de restrictiv, care nu mai reprezenta la acel punct diversitatea de produse pe care o aduceam. Costul total cu operatiunea de rebranding a fost de aproximativ 5.000 EUR (costuri de marketing/remarketing pentru a anunta clientii despre schimbarea de nume, costuri legate de inregistrarea  domeniului web si a marcii).

In acest moment, operam sub brandul ESTETO si avem ca obiective cresterea cifrei de afaceri si extinderea pe noi categorii de produse. In momentul in care am regandit numele brandului nostru, asa am cum este firesc, am luat in calcul sa ne serveasca pe termen lung, cel putin pentru urmatorii ani, si sa tina cont de toate planurile noastre de dezvoltare – inclusiv lansarea recenta a marketplace-ului nostru.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here