Home Companii Cum a reusit Sphera Franchise Group sa atenueze impactul crizei asupra companiei

Cum a reusit Sphera Franchise Group sa atenueze impactul crizei asupra companiei

191
0
SHARE

Sphera Franchise Group, detinatorul companiilor care opereaza brandurile KFC, Pizza Hut si Taco Bell in Romania, anunta prognoze ale bugetului de venituri si cheltuieli pentru 2020, mult imbunatatite fata de estimarea initiala din mai 2020.

Astfel, daca EBITDA initiala fusese estimata avand o pierdere de 11,3 milioane RON, in scadere cu 111,7% fata de 96 milioane RON, valoarea inregistrata in 2019, prognozele actualizate indica o evolutie pozitiva la 26,5 milioane RON, in scadere cu numai 72,4% fata de rezultatul anului 2019.

Vanzarile prognozate acum sunt de 669,7 milioane RON fata de 537 milioane RON cat au fost initial estimate in mai, si cu 29,9% in scadere fata de rezultatul anului 2019 cand acestea au inregistrat 954,7 milioane RON. Prognoza privind marja bruta din restaurante inregistreaza o evolutie pozitiva de la 353,8 milioane RON din bugetul initial, la 448 milioane RON, in timp ce prognoza privind profitul din exploatare se dubleaza fata de estimarea din luna mai de la 34,3 milioane RON la 72,7 milioane RON.

Totodata, fluxul de numerar securizat de companie este unul solid. Astfel, la 30 iunie 2020, numerarul consolidat si echivalentele de numerar ale Grupului atingeau 80,906 milioane lei.

„A fost o perioada extrem de dificila, plina de incertitudini pentru industria HoReCa, unul dintre sectoarele cele mai afectate de pandemie. Prognozele actuale cu mult imbunatatite fata de estimarile initiale, arata efortul depus de conducerea companiei pentru minimizarea impactului asupra rezultatelor financiare si totodata responsabilitatea fata de actionari, clienti si angajati,” a declarat Calin Ionescu, Directorul General al Sphera.

Sphera a reusit sa atenueze impactul masurilor de control asupra raspandirii pandemiei concentrandu-se pe dezvoltarea unor noi canale de vanzare, cum ar fi colaborarea cu agregatorii de comenzi online, alaturi de promovarea canalelor Delivery si Drive-Thru, care continua sa serveasca mancare prin KFC Delivery, KFC Drive Thru si Pizza Hut Delivery. Grupul a incheiat pana in prezent parteneriate cu opt platforme de comenzi online in toate pietele pe care este activ, pe langa canalele proprii de vanzari online. Totodata, costurile si meniurile au fost optimizate, fluxurile de clienti si de productie au fost analizate si reorganizate.

Compania a continuat de asemenea, sa implementeze planul pentru deschiderea de noi restaurante, precum si sa identifice noi locatii pentru extinderi viitoare. Reactia rapida si adoptarea modelului de business la noua realitate au ajutat Grupul sa-si maximizeze performanta.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here