Home Companii Studiu: Majoritatea românilor gătesc aproape zilnic. 60% aleg servicii de livrare cel...

Studiu: Majoritatea românilor gătesc aproape zilnic. 60% aleg servicii de livrare cel puțin o dată pe lună

281
0
SHARE

80% dintre respondenți gătesc acasă zilnic sau la două-trei zile, în timp ce 61% apelează la serviciile de livrare cel puțin lunar. Cumpărăturile le fac de obicei la supermarket (70%) sau hipermarket (57%), în timp ce numai 15% cumpără online alimente/ingrediente, arată datele studiului „Obiceiuri de consum ale românilor, în pandemie”, realizat de Foodwise Marketing, la 10 ani de activitate în România.

Produsele marcă proprie din supermarket-uri atrag 31% dintre preferințe, mărcile populare sunt cumpărate de 28% dintre români, iar produsele de tip premium au crescut din punct de vedere al dezirabilității pentru aproape 8% dintre respondenți.

Astfel că, 35% dintre românii intervievați aleg ingrediente și mâncăruri românești, iar 22% caută proveniența locală, de proximitate. O treime optează, la capitolul alimentației, pentru bunurile micilor producători locali, în timp ce pentru 42,54% din respondenți originea alimentelor nu are o importanță deosebită.

Românii încă își mai fac provizii

Mai prevăzători, 24% dintre români își fac provizii de alimente și în această perioadă, luând în calcul o nouă etapă de restricții.

Deși pentru 30% dintre români alimentația nu a suferit modificări, iar aproape un sfert dintre respondenți confirmă un meniu zilnic echilibrat, peste 25% dintre respondenți spun că au fost afectați de restricții și au început să mănânce neglijent, compulsiv.

Sănătatea, o prioritate?

Respondenții susțin că sunt atenți la sănătate și 40% adaugă vitamine meniului zilnic,  pentru a-și crește imunitatea, iar 16% optează pentru suplimentele alimentare. Aproape 14% au decis să consume alimente cu un nivel minim de procesare, în timp ce 27% nu au schimbat nimic din modul obișnuit de alimentație.

„Ne-am propus să realizăm acest studiu pentru a avea o radiografie la zi a tendințelor în consum, a comportamentelor în food&beverages, un instrument de lucru bazat pe cifre actuale, care arată influența reală a pandemiei. Unul dintre lucrurile pe care le observăm în studiu, și care confirmă tendințele pe care le resimțim, este o mai mare deschidere a românilor față de gătitul acasă – cu ingredientele alese de ei, cu proveniență trasabilă, în condiții de siguranță și un plus de control pentru alimentația zilnică. De altfel noi, la Foodwise, suntem, în esență, facilitatori de food intelligence, tradus în cunoașterea consumatorului și a dinamicii industriei, know-how și acces la tendințe, așa încât să oferim clienților noștri rezultate și eficiență, grație specializării ridicate”, declară Marilena Istratescu, Managing Partner Hello Group/Foodwise Marketing.

Studiul „Obiceiurile de consum ale românilor, în pandemie” s-a derulat în perioada 17-23 noiembrie 2020, pe un eșantion de 1.683 respondenți (56,4% de sex feminin și 43,6% de sex masculin). Două treimi dintre respondenți au studii superioare, 68% lucrează în sectorul privat, 30% sunt angajați în structurile publice, iar 2% în aria non-profit.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here