Home Stiri EMA se muta la Amsterdam. Bucurestiul a oferit mizerie, coruptie si drumuri...

EMA se muta la Amsterdam. Bucurestiul a oferit mizerie, coruptie si drumuri lipsa- europarlamentar roman

502
0
SHARE

Votul dat de Ministrii Afacerilor Externe din cele 27 de state membre UE a dus la relocarea Agentiei Euiropene a Medicamentului (EMA) la Amsterdam, oferta Bucurestiului neconvingand nici macar pentru a trece in runda a doua de selectie a unuia dintre cele 19 orase candidate.

Siegfried Muresan, purtator de cuvant al grupului PPE si europarlamentar PMP, face lumina in ceea ce priveste seriozitatea cu care autoritatile romane au inteles sa prezinte candidatura Bucurezstiului pentru gazduirea institutiei europene.

Vise desarte

“Voi chiar v-ati asteptat ca un guvern dirijat de un domn investigat de OLAF sa poata convinge toata Europa ca meritam agentia care decide cu privire la autorizarea tuturor medicamentelor din UE?”, intreaba retoric Muresan pe pagina sa de Facebook.

Intr-o expunere mai ampla, europarlamentarul roman arata si punctele slabe ale Bucurestiului, raportat la atuurile detinute de tara noastra si la asteptarile oficialilor europeni.

“Tramvaiele sunt sub orice critica, amintesc de cele mai crunte vremuri din perioada comunista, vechi, murdare, depsite tehnic acum 10 ani, nici vorba de aer conditionat, cum sunt mai toate mijloacele de transport din intreaga Europa.

Un alt dezavantaj al candidaturii Romaniei, nicio linie de transport public nu leaga zona (Pipera-n.r.) de Aeroportul din Otopeni, in condițiile in care buna conectare la aeroport era unul dintre principalele criterii de evaluare a candidaturilor. Transportul pana si de la aeroport este o aventura chiar si pentru bucurestenii care cunosc bine orasul si sunt familiarizati cu sistemul sau de transport public invechit si depasit moral”, remarca europarlamentarul roman.

Piata subdezvoltata

Intr-o scrisoare deschisa de la mijlocul acestui an, Consiliul Investitorilor Straini din Romania (FIC) atragea atentria guvernului asupra altor aspecte care denota grave dezechilibre in politica guvernelor Romaniei din ultimii 8-10 ani fata de evolutia pietei farma si de servicii medicale la nivel european.

“Bugetul pentru medicamente (BaT) a fost stabilit la nivelul consumului din trimestrul al IV-lea al anului 2011 si a fost mentinut la acel nivel in ultimii ani. In ultimii 8-10 ani, Romania a aprobat doar 50 de medicamente noi comparativ cu 650 aprobate in UE”, se arata in documentul remis  de FIC autoritatilor Romane, prin care se evidentia lipsa accesului rapid al pacientilor romani la medcamente si terapii inovative conforme cu normele UE.

Cu alte cuvinte, decizia de a a aduce EMA la Bcuresti ar fi echivalat cu mutarea, prin absurd,  a FMI si a Bancii Mondiale in Republica Democrata Congo, desemnata cea mai saraca tara din lume.

Izolare europeana

In acelasi timp, in ciuda apartenetei la proiectul european, Romania tinde sa fie cea mai izolata tara din UE din punct de vedere al infrastructurii de transport, accesul rapid al expertilor EMA la alte regiuni din Europa fiind o adevarata dilema.

Inclusiv legaturile aeriene ale Bucurestiului cu restul lumii sunt puse sub semnul intrebarii, exploatarea in conditii normale a aeroportului Otopeni fiind o inceritudine, prin prisma lipsei de investitii in reparatiile capitale ale celor doua piste operationale, in vreme ce aeroportul Baneasa, de dimensiuni mai mici, se dovedeste perfect operational din punct de vedere al cailor de rulaj pentru aeronave, dar ramane inchis pe termen nedefinit dintr-un motiv de-a dreptul pueril: nemodernizarea terminalului aerogarii, care in prezent poate prelua un flux de doar 50 de pasageri/ora.

“Aeroportul Băneasa este ținut neoperațional în mod voit. Anul trecut, când eram secretar de stat în Ministerul Transporturilor, mai aveau de investit 13 milioane de euro pentru reamenajarea terminalului, montarea echipamentelor și deschiderea a 4 porți de preluare a pasagerilor și Băneasa putea fi deschis.

Menținerea operațiunilor pe cele două piste ale aeroportului Otopeni a devenit o chestiune delicata. S-au deteriorat extrem de mult, iar termenul limită pentru obținerea certificării pe Regulamentul European 139 din partea Autorității Aeronautice Civile este luna decembrie a acestui an”, acuza deputatul USR Ionut Mosteanu, fost secretar de stat in Ministerul Transporturilor in guvernul Ciolos.

Practic, in aceste conditii, esecul inregistrat de Romania era de-a dreptul previzibil si poate fi pus in sarcina tuturor celor care s-au perindat in fruntea administratiei centrale sau la primaria Capitalei in ultimii 10 ani.

 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here