Intentia Primariei Municipiului Bucuresti si a Ministerului Transporturilor de a oferi un suport unic pentru transportul in comun la nivelul capitalei ascunde si capcane tarifare pe care nimeni nu le poate jutifica, reclama o asociatie civica.
Marian Ivan, presedinte al Organizatiei pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) acuza lipsa de tranparenta si practicarea unui tarif majorat cu 50 de bani/calatorie in cazul implementarii tichetului comun de calatorie pe RATB si Metrorex.
“Nu este o integrare tarifara, ci un alt bilet care nu integreaza nimic, doar ca poate fi folosit in doua locuri diferite, insa, nici ca pret, nici ca facilitate, nu ofera nimic nou. Am constatat ca rezulta o diferenta de 50 de bani pentru fiecare tichet vandut, pe care nimeni nu o explică la Primaria Municipiului Bucuresti. Dintr-un document al RATB reiese ca aceasta diferenta de 50 de bani este profit, ceea ce este in neregula. Este in neregula ca doua companii care primesc subventii pentru transport calatori sa incerce sa faca profit pe spatele cetatenilor”, sustine Ivan, citat de Agerpres.
Presedintele OPTAR se declara nemultumit si de faptul ca discutiile privind implementarea noului sistem tarifar la transportul in comun au fost purtate numai intre reprezentantii RATB si Metrorex, fara ca ideea sa fie supusa dezbaterii publice.
In plus, Marian Ivan considera ca, in actualele conditii de trafic din Bucureti, unde, la ore de varf, autobuzele RATB merg si cu 5 km la ora, impunerea unor limite de timp in valabilitatea tichetelor nu se justifica.
Conform noului proiect de lege, Metrore ar urma sa aplice un tarif de 5 lei pentru un tichet comun de calatorie metrou-RATB, cu valabilitate de 60 de minute.Un bilret unic de 10 calatorii cu valabilitate de 60 de minute fiecare ar urma sa coste 34 lei, iar abonamentul de o zi ar costa 17 lei.