Municipalitatea din Shenzen (China) se pregateste sa puna eticheta “eco” pe transportul in comun din metropola. Intregul parc de autobuze a fost innoit cu modele electrice, iar taxiurile din oras sunt urmatoarele vehicule tintite de primarie.
BYD, o companie care detine 20% din piata locala de profil, a furnizat cele 16.395 de autobuze electrice care circula acum pe trazile din Shenzen (11,9 milioane locuitori-n.r.), anunta Quartz.
Numarul acestora este mai mare decat cel regasit in randul unor metropole gigant din SUA sau Europa, fara a mai vorbi de faptul ca nicium mare oras din Occident nu a apucat sa treaca intreaga flota de mijloace de transport in comun pe “electrice”.
Autoritatile locale au beneficiat de o finantare alocata de la bugetul de stat in 2009, cand Shenzen a fost ales drept oras tinta pentru demararea unui proiect pilot pentru trecerea la transportul in comun cu autovehicule electrice, iar acum Beijingul vrea sa implenteze programul la nivel national.
Taxiurile din Shenzen vor fi urmatoarele vizate de aceasta schimbare, numarul lor fiind de aproximativ 17.000. Aici efortul financiar va fi redus, in conditiile in care 63% dintre acestea sunt deja masini electrice.
BYD Auto a itrat si pe piata din Europa, unde are 2 fabrici deschise in Franta si Ungaria, din 2015 si pana in prezent vanzand in regiune peste 25.000 de autobuze electrice. Unul dintre marile orase care a introdus autobuze electrice BYD pe strazi a fost Londra (51 de vehicule), dar acestea se regasesc si pe strazile din Liverpool, Nottingham sau in orase din Franta, Olanda , Cehia, Slovacia, Serbia si chiar Romania (Brasov).
Chinezii au reusit sa introduca chiar si 34 de taxiuri electrice pe strazile din Bruxelles, la aceasta ora autovehiculele produse de companie fiind vandute in 21 de tari de pe continetul european.