Home Companii Neincredere totala. 69% dintre internauti nu au incredere in companiile care administreaza...

Neincredere totala. 69% dintre internauti nu au incredere in companiile care administreaza datele lor

667
0
SHARE

Reglementarile aduse odata cu introducerea GDPR pe piata europeana par sa fie necesare, daca este sa luam in calcul faptul ca 69% dintre utilizatorii de internet sustin ca nu au incredere in companiile care administreaza datele lor personale.

Datele apar in cel mai nou studiu Gigya, companie recent achizitionata de SAP, iar diferenta intre cele doua categorii de internauti este extrem de mare. Raportul Gigya identifica un nivel scazut de incredere in randul utilizatorilor in ceea ce priveste siguranta datelor cu caracter personal: 69% dintre consumatori sunt preocupati de siguranta si confidentialitatea propriilor date procesate prin intermediul dispozitivelor conectate prin IoT; 61% dintre utilizatorii Facebook si-au actualizat setarile de confidentialitate; 63% considera ca este responsabilitatealor sa isi protejeze datele, spre deosebire de 19% dintre consumatori care sunt de parere ca firmele ar trebui sa fie raspunzatoare.

Viata grea pentru branduri

Sondajul a fost efectuat la anul trecut, iar 38% dintre respondenti au mentionat ca isi doresc mai multa transparenta din partea companiilor. Pe de alta parte, 77% vor sa decida cum, unde si cand brandurile comunica cu ei. Principalul motiv pentru nivelul scazut de incredere manifestat de utilizatoriil reprezinta lipsa de transparenta si de control in ceea ce priveste mecanismele prin care companiile utilizeaza datele lor personale (profilul, preferintele, consimtamantul si canalele de comunicare).

In acelasi timp, intr-o lume din ce in ce mai digitalizata, cea mai mare provocare pentru branduri este sa gaseasca echilibrul intre asigurarea confidentialitatii si personalizarea comunicarii cu clientii. GDPR va intra in vigoare incepand cu 25 mai, iar companiile care sunt prezente pe piata unica europeana vor fi nevoite sa respecte regulile incluse in cele 300 de pagini ale Regulamentului General de Proptectie a Datelor cu Caracter Personal (GDPR).
Datele personale, in contextul GDPR, acopera o gama mult mai larga de informatii, care pot include postari pe retele sociale, fotografii, preferinte de stil de viata si istoricul tranzactiilor online, chiar si adresele IP. De asemenea, conform regulamentului, consumatorii au dreptul de a fi informati de fiecare data cand Termenii si Conditiile se schimba si de a putea repermite accesul companiilor la datele lor.

Platforma unica

O solutie de conformare la cerintele GDPR o reprezinta SAP Hybris, platforma de identificaresi gestionare a accesului consumatorilor. “Achizitia Gigya consolideaza pozitia bine meritata pe care SAP Hybris o ocupa in topul platformelor enterprise de Customer Experience. Recomand calduros cititorilor sa urmareasca paginile SAP deSocial Media, astfel incat sa aiba acces facil la informatiile si webinariile pe care le organizam gratuit pe acest subiect.Contextualizarea comunicarii folosind atat informatii implicite, identificabile individual, cat si explicit oferitede clienti si consumatori, este cu atat mai dificila fara o platforma cum este SAP Hybris Gigya. In aceasta era digitala,in care consumatorul este central strategiei de dezvoltare a companiilor, o abordare holistica a experientei consumatorilor de tip end-to-end este critica”, a declarat Alexandru Jijian, Presales Team Lead CEE, SAP Hybris.
Gigya, care este partener SAP Hybris inca din 2013 si achizitionata de SAP la finalul anului trecut, administreaza in prezent peste 1.3 miliarde de identitati ale clientilor. Platforma sa permite companiilor sa gestioneze mai usor setarile de profil, preferintele si optiunile de consimtamant ale utilizatorilor, acestia avand, de asemenea, un control permanent asupra datelor lor.

Prin achizitia Gigya, SAP Hybris isi propune sa devina prima companie care ofera o platforma de date bazata pe cloud, care sa permita brandurilor sa identifice si sa converteasca noii clienti, sa adune informatii precise din surse diferite de interactiune cu consumatorii si sa colecteze date pentru optimizarea optiunilor acestora, respectand, in acelasi timp, cerintele noului regulament GDPR.

 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here