Home Stiri Romanii se orienteaza spre magazinele de proximitate pentru a cumpara haine

Romanii se orienteaza spre magazinele de proximitate pentru a cumpara haine

209
0
SHARE
Mother and small daughter with face mask shopping in clothes shop, coronavirus concept.

Motorul de cautare GLAMI.ro lanseaza un nou studiu, ca parte a proiectului sau de analiza pe termen lung, Fashion (Re)search.

Sondajul denumit „Covid-19 – A doua zi” arata ca:

  •  1 din 3 romani a cumparat haine si incaltaminte din magazinele fizice doar pentru ca acestea erau in apropiere.
  • Reducerile din magazinele fizice (25%) si un proces anevoios al returului la comenzile online (22%) sunt doua aspecte esentiale care ii determina pe romani sa cumpere offline.
  • Pe de alta parte, in prezent 61% dintre romani investesc bugete mai mari in cumparaturile online, decat in cele offline, ca o consecinta a pandemiei.

La fel de concludent: 1 din 3 romani gaseste preturi mai bune online.

Cresterea raportata de studiu nu se reflecta doar in comenzile online, ci si in valoarea cosului. 33% dintre respondenti au raspuns ca aloca mai multi bani comenzilor online in zilele noastre, deoarece gasesc preturi mai mici online; in plus, 30% dintre romani apreciaza reducerile online, pe care le pot accesa mai usor, in timp ce respecta masurile de distantare sociala, acum crescute in toată tara din cauza noilor cifre ingrijoratoare in cazurile pozitive Covid-19.

Mai mult: 23% dintre respondenti spun ca e mult mai placut sa faci cumparaturi online in prezent, decat cumparaturi din magazinele fizice. 29% dintre acesti oameni afirma ca pandemia le-a sporit numarul de comenzi online. 10% dintre respondenti au raspuns ca acum sunt speriati sa cumpere haine, incaltaminte si alte accesorii din magazinele fizice. Pe de alta parte, 11% cumpara in mod obisnuit din magazinele fizice si nu vor renunta la acest obicei.

In prezent, 1 din 3 romani decide sa intre intr-un magazin fizic pentru a cumpara haine si accesorii daca magazinul este aproape si daca sunt campanii de reduceri afisate in vitrina.

Alte statistici – cumparaturile online si pandemia Covid-19:

  • 69% dintre romani inca apreciaza ca pot atinge si proba hainele in magazinele fizice, spre deosebire de magazinele online
  • 14% dintre respondenti au raspuns ca masurile de distantare sociala nu sunt respectate suficient in magazinele fizice
  • 11% dintre participantii la studiu spun ca oferta din magazinele fizice nu mai este atat de variata ca in perioada pre-pandemie
  • Romanii se concentreaza pe magazinele de proximitate si outleturi cand fac shopping de haine si accesorii; respondentii au afirmat ca prefera sa cheltuiasca bugetul de cumparaturi pentru haine si accesorii pe branduri mass-market, ca Zara, Mango, H&M (+30%), cateva branduri premium, precum Calvin Klein, Guess (+28%) si pe branduri sustenabile (+16%). 34% vor cheltui mai putini bani pe brandurile de lux.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here