Home Companii Black Friday in pandemie. Companiile estimeaza deja cat vor incasa

Black Friday in pandemie. Companiile estimeaza deja cat vor incasa

242
0
SHARE

SportVision estimeaza deja suma de 1 milion de euro – cifra de afaceri in Black Friday, Libris.ro mizeaza pe o crestere a vanzarilor cu 30% fata de anul trecut, Bestkids.ro se asteapta la incasari mai mari de 10 ori fata de o zi obisnuita, WatchShop.ro vrea sa vanda dublu fata de Black Friday din 2019, iar Vivre preconizeaza un record al vanzarilor. Acestea sunt cifrele colectate de compania de tehnologie 2Performant, care opereaza cea mai mare platforma de marketing afiliat din Romania.

2020 este anul care a schimbat regulile pentru toata lumea, iar primul Black Friday care are loc in pandemie va veni cu siguranta cu noutati atat pentru retaileri, cat si pentru consumatori. Compania de tehnologie 2Performant, care opereaza cea mai mare platforma de marketing afiliat din Romania si este direct conectata la industria comertului online, preconizeaza ca Black Friday 2020 va insemna in primul rand un numar semnificativ mai mare de cumparatori online, pe fondul scaderii vizitelor in magazinele offline, dar si categorii noi de produse care vor inregistra vanzari in crestere, ca urmare a schimbarilor din stilul de viata impus de era covid.

Dupa o crestere absolut spectaculoasa inregistrata de comertul online in perioada starii de urgenta, comparabila cu un salt in viitor, Black Friday, care reprezinta in mod uzual un varf al vanzarilor anuale pentru retaileri, este asteptat sa aduca in noiembrie 2020 cresteri importante, dar diferite.

Pandemia ne-a adus si parintii si chiar bunicii in online, astfel ca pentru un numar semnificativ de consumatori acesta va fi primul lor Black Friday online. Este o mare oportunitate pentru branduri sa-i atraga in magazinele lor si o provocare sa-i educe si sa-i loializeze pentru viitor. In al doilea rand, Black Friday 2020 aduce consumatori cu nevoi noi, generate de modul de viata actual marcat de lucrul de acasa, scoala online si, in general, cresterea semnificativa a timpului petrecut in interiorul propriei case. Ca urmare, ne asteptam ca luna noiembrie, care istoric s-a dovedit a fi cea mai buna pentru comertul electronic, sa duca la conversii in crestere”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Marii retaileri au inceput deja pregatirile pentru Black Friday 2020, iar acestea includ si campaniile de promovare online menite sa atraga cat mai multi cumparatori, mai ales ca pe fondul accelerarii digitalizarii clientii sunt mult mai deschisi, iar oportunitatile pentru magazine de a-i atrage sunt mult mai mari. Randamentul oferit de promovarea prin afiliere pe platforma 2Performant.com este probabil cel mai bun pentru magazinele online: in ultimele 3 luni, fiecare 1 euro investit de brandurile din platforma a generat vanzari in valoare de 15,35 euro.

Retailerii se asteapta ca Black Friday 2020 sa aduca cresteri in sectoarele unde au existat deja cresteri in pandemie, in ultimele opt luni romanii fiind interesati sa cumpere in special produse pentru casa, ingrijire personala, sport sau alimente, in conditiile in care stilul de viata s-a schimbat. Astfel, conform datelor din platforma 2Performant.com, produsele din aceste segmente au inregistrat cresteri spectaculoase in intervalul 11 martie – 31 octombrie: alimente si hypermarket (657%), sport (402% crestere), beauty (171%), ingrijire personala si sanatate (155%), jucarii si articole pentru copii (153%), flori si cadouri (83%).

Vivre mizeaza pe un Black Friday record ca vanzari

Vivre, unul dintre cei mai mari jucatori care deruleaza campanii de marketing afiliat prin intermediul platformei 2Performant.com, estimeaza ca anul acesta Black Friday va aduce un record in ceea ce priveste vanzarile: „Clientii nostri au achizitionat preponderent in ultimele sase luni articole de mobilier, covoare, produse pentru bucatarie si baie, corpuri de iluminat, precum si articole de decor si lifestyle. Ne asteptam sa vedem aceeasi distributie de interese si in cadrul acestei editii de Black Friday, cu mentiunea ca va interveni, cu siguranta, si factorul de sezonalitate, care se refera la articole tematice de Craciun. Avand in vedere cresterea exponentiala a intregii industrii de e-commerce din acest an, estimam ca vom livra un Black Friday record in ceea ce priveste volumul de vanzari”, spun reprezentantii cunoscutului retailer.

SportVision estimeaza 1 milion de euro cifra de afaceri in Black Friday

SportVision, lider in vanzarile de incaltaminte, imbracaminte si echipamente sportive din regiunea Balcanilor, este pregatit si anul acesta sa isi creasca vanzarile in perioada Black Friday si anunta campanii interesante pentru cei care ii promoveaza produsele prin intermediul platformei de marketing afiliat 2Performant.com. „Estimam ca in saptamana de Black Friday vom atinge o cifra de afaceri de 1 milion de euro. Asadar, oricine vrea sa imparta „delia” acesta de 3%, cat reprezinta comisionul oferit afiliatilor in programul SportVision.ro, este binevenit”, a declarat pentru 2Performant Octavian Sacota, Online Manager Sport Vision Group.

Carti la reducere, jucarii si cadouri, toate se lupta pentru atentia cumparatorului

Titluri variate, numai bune de citit in zilele reci de iarna, preturi atragatoare, jucarii educative sau cadouri pentru orice membru al familiei si prieteni, toate acestea se regasesc in ofertele de Black Friday cu care retailerii spera sa-i convinga pe clientii. Marii jucatori de pe piata de carte sunt deja pregatiti sa pluseze in online si mizeaza pe evadarea cititorilor intr-o oaza de liniste cu ajutorul cartilor la promotie. „Ne asteptam la o crestere mare, cel putin proportionala cu numarul de useri noi pe care i-am castigat in acest an. Va fi un segment nou de oameni care cumparau mult din offline, dar care vor decide pentru moment ca e mai in siguranta sa faca online cumparaturi, ba chiar si cadouri de Craciun”, e de parere Ioana Oncioiu, Online Marketing Coordinator Carturesti

Libris.ro mizeaza si el pe titluri variate si preturi atragatoare si estimeaza ca anul acesta campania Black Friday sa aduca o crestere de 30% fata de anul trecutBlack Friday este despre reduceri si asta pregatim, titluri foarte bune, foarte multe, din toate domeniile de interes, la preturile cele mai bune din ultima perioada. Suntem deja cu listele pregatite, iar daca wishlist-ul nostru personal este deja incarcat, inseamna ca si publicul va gasi oferte greu de refuzat. Avantajul nostru este ca in vremurile tulburi oamenii se apropie mai mult de lectura, ca de un spatiu care aduce liniste, speranta, raspunsuri”, crede Loredana Tudor, Director Marketing Libris.ro.

Si pentru Bestkids.ro, magazin online cu articole pentru copii, asteptarile legate de acest Black Friday sunt de vanzari mai mari cu pana la 10 ori fata de o zi obisnuita: „Din experienta ultimilor ani, o mare parte din cadourile de sarbatori se cumpara de Black Friday. Strict vorbind de nisa noastra, de produse pentru copii, credem ca vom inclina si mai mult balanta catre jucarii (jocuri, jucarii educative, seturi de constructii, jucarii de rol), asta tinand cont ca in continuare suntem nevoiti sa ne petrecem majoritatea timpului liber in casa. De asemenea, categoria de igiena si sanatate ramane o categorie cu rezultate frumoase in aceasta perioada. Una peste alta, ne asteptam la o usoara crestere fata de anul trecut, respectiv la vanzari mai mari cu pana la 10 ori fata de o zi obisnuita”, declara George Serban.

Tot pe scaderea interesului cumparatorilor pentru magazinele offline mizeaza si cei de la Watchshop.ro, care deja au pregatit campanii dedicate in online, cu reduceri de pana la 90% sau challenge-uri prin care se pot castiga vouchere cu extra discount. „Anul acesta, conjuctura face ca magazinele fizice sa fie mai putin vizitate, asadar greul evenimentului va reveni pe umerii magazinelor online. Ca obicei de cumparare, categoria cadouri, din care face parte si WatchShop.ro, credem ca va fi printre fruntasele evenimentului”, spune Catalin Florea. „Asteptarile noastre sunt ca in acest an sa dublam evenimentul Black Friday fata de anul trecut, ca urmare a enormei cresteri a interesului romanilor pentru cumparaturile online”.

Anul trecut in perioada Black Friday (14-17 noiembrie 2019), peste 41.000 de vanzari au fost generate prin intermediul platformei de marketing afiliat 2Performant.com, in valoare de peste 2,5 milioane de euro. Categoriile cu cele mai mari vanzari inregistrate anul trecut de Black Friday au fost IT & C, moda, carti, filme si muzica.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here