Home Companii Martin Mueller: „Am devenit fermier mare datorită investițiilor. Teama mea este: cum...

Martin Mueller: „Am devenit fermier mare datorită investițiilor. Teama mea este: cum supraviețuim?”

283
0
SHARE

Și afacerile integrate din sectorul agri-food au fost atinse de efectele negative ale pandemiei de COVID-19. Iar, mare parte dintre antreprenori au fost nevoiți să găsească noi strategii cu ajutorul cărora să mențină afacerea la linia de plutire pe întreg lanțul de activitate.

Este și cazul lui Martin Mueller, cunoscut mai mult, ca patron al Complexului turistic Albota, de la poalele Munților Făgăraș. Acesta însă, lucrează și 2.000 de ha de teren, deține și efective de animale precum, 400 de vaci Angus, 600 de capre, 200 de bivoli, 1.500 de oi, dar și centre de prelucrare ca, abator și carmangerie.

„La începutul acestui an, previziunile noastre erau că vom avea o creștere de aproximativ 15-20%. Mai mult, ne-am mărit echipa, am luat 20 de angajați din Nepal, pe lângă cei 120 de salariați pe care îi aveam. Noi lucrăm în agroturism, am luat modelul d-lui Muscă și poate l-am dus puțin mai departe, în sensul că avem și restaurante. Noi producem pentru restaurantele noastre. Mai mult, avem și un magazin de desfacere. Așadar, avem un minim un rulaj, raportat la 2019, de 1,5 mil lei pe lună”, a declarat acesta în cadrul celei de-a V-a ediții, a conferinței online RALF, organizate pe 20 noiembrie 2020.

Soluții de redresare: magazin mobil și creșterea vânzărilor în online

Când industria HoReCa s-a închis, Martin Mueller a trebuit să găsească alte metode de a-și valorifica marfa. Astfel că, a luat o rulotă pentru a putea fi prezent în piață și a început promovarea activă în spațiul online. „Am devenit fermier mare datorită investițiilor făcute. Teama mea acum este: cum supraviețuim în 2020? Când clientul nu mai vine la HoReCa ce faci? Mai vindem prin magazine? Dar, cât vindem? 2.000 de lei pe zi. 5.000 de lei, pe zi. Trebuie triplat. Altfel, nu moare turismul, dar moare agricultura din spate. Și aceasta a fost o nouă lecție pe care am învățat-o. Să ieșim în piață să vindem, să luăm o rulotă și mai mult, să ne dezvoltăm partea de online”.

În acest mod, spune el, a ajuns să vândă prin intermediul altor magazine, dar fără a face profit. Cantitatea de pește comercializată ajunge la aproximativ 120 de tone pe an, plus 120 tone de carne de vită, în special Angus.

„În toată această perioadă, mi-am dat seama că trebuie să mergem în paralel pe două direcții, în HoReCa, când își va reveni și în zona de comerț. Apoi, am realizat că tot ce înseamnă să mănânci sănătos și să consumi produse românești, se pare că se pierde. Iată fast food-urile merg bine. De la pizzerii, până la francize americane, toate prosperă. Iar acest lucru, îmi dă mult de gândit. Că noi mergem pe agricultură ecologică, dar când te raportezi la direcția pieței, realizezi că trebuie să duci o luptă”.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here