Home Companii Doar o treime dintre companiile europene estimează o creștere a profitabilității în...

Doar o treime dintre companiile europene estimează o creștere a profitabilității în acest an

144
0
SHARE

Liderii de afaceri europeni se așteaptă să revină la valorile de dinainte de criză în aproximativ 18 luni, iar doar o treime (32%) dintre companiile europene estimează o creștere a profitabilității în următoarele 12 luni, conform unui nou raport Accenture (NYSE: ACN).

Raportul „The European Double Up: A twin strategy that will strengthen competitiveness”, lansat în contextul Forumului Economic Mondial (WEF) de la Davos, arată că firmele care adoptă tehnologiile digitale și pun accent pe dezvoltarea durabilă își vor reveni mai repede și vor ieși mai puternice din criza COVID-19.

Potrivit raportului, criza COVID-19 a dus la o contradicție în ceea ce privește reziliența și perspectivele de creștere ale companiilor europene:

  • Jumătate (49%) dintre companiile europene au raportat scăderea veniturilor sau a profitului în ultimul an și nu așteaptă nicio îmbunătățire în următoarele 12 luni.
  • O cincime (19%) din companiile europene au avut performanțe financiare bune înainte de pandemie, dar se așteaptă la venituri negative în următoarele 12 luni. Raportul definește aceste companii drept “falling angels” (îngeri decăzuți). Este vorba de companiile din turism, retail și industria auto care au fost printre cele mai grav afectate de pandemie.
  • O treime (32%) dintre companiile europene se așteaptă să înregistreze profit în următoarele 12 luni. Raportul definește aceste companii drept „liderii de mâine”. Printre acestea se numără companiile mai puțin afectate de pandemie cum ar fi cele din industria farma, comunicații, software, bunuri de consum și servicii.

Conform raportului, companiile care au accelerat ritmul de ​​adoptarea soluțiilor digitale și a practicilor durabile au de trei ori mai multe șanse să fie printre „liderii de mâine”, redresându-se astfel mai repede și ieșind mai puternice din criză.

„Transformarea digitală a definit peisajul afacerilor în deceniul trecut, iar companiile care au realizat această transformare rapid și la scară au câștigat cel mai mult”, a declarat Jean-Marc Ollagnier, CEO Accenture în Europa. „Intrăm într-un deceniu care deschide un nou val de schimbare definit de tranziția durabilității. Modul în care companiile europene gestionează această „transformare dublă” va determina cât de repede se vor recupera din criză și cât de bine vor fi poziționate pentru a susține creșterea în lumea post-pandemică.”

Potrivit cercetării Accenture, aproape jumătate (45%) dintre companiile europene acordă prioritate investițiilor, atât în ​​transformarea digitală, cât și în dezvoltarea durabilă. Mai exact, 40% dintre respondenții europeni intenționează să facă investiții mari în inteligență artificială, 37% intenționează să facă investiții mari în cloud, iar 31% își reechilibrează investițiile pentru a se concentra mai mult pe modele de afaceri durabile.

Companiile europene, nesigure cu privire la atingerea obiectivelor în 2021

Raportul menționează că mai puțin de jumătate (45%) dintre companiile europene se așteaptă să își atingă obiectivele în 2021. Cele din Marea Britanie, Franța și Germania sunt printre cele mai optimiste, cu 59%, 52% și 51%. Respondenții din Italia și Spania sunt printre cei mai pesimiști. Doar 34% și, respectiv, 31% dintre aceștia se așteaptă să își atingă obiectivele în 2021.

„Chiar și companiile care recunosc oportunitatea adoptării soluțiilor digitale se confruntă cu bariere în diferite etape ale acestei duble transformări”, a spus Ollagnier. „Aceste provocări includ definirea unui model de afaceri viabil în jurul practicilor și produselor durabile, alocarea resurselor pentru a mobiliza mai bine organizația și trecerea rapidă de la proiecte pilot separatela inițiative la scară largă, la nivel de companie”.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here